tirsdag den 27. august 2019

Min Boblejakke er færdig

Jeg er nu helt færdig med min boblejakke og jeg elsker de allerede.

Jeg har brugt over 1 kg garn til den, helt nøjagtigt er der brugt 1,225 kg Eskimo fra Drops design. Jeg har strikket i dobbeltgarn på pind 12 og 15. Du kan købe opskriften hos siksaks  du kan enten købe opskriften, men du kan også købe et kit bestående af Alpine XL garn og opskriften.

Jeg har været med i #boblejakkekal på instagram, hvor man fik opskriften for at være med, garn og knapper havde jeg på lager, det eneste jeg har været ude er købe er en rundpind 80 cm str. 15 til 118 kr, så en billig jakke som ikke har taget ret lang tid at lave. Du kan læse om starten på min KAL HER

Jeg slog 10 masker mere op end der stod i opskriften for at være sikker på at den var stor nok, så har jeg lavet knaphuller og syet knapper i, da jeg synes jakken er mere brugbar når jeg kan lukke den.

Da jeg havde nøgler nok af den turkis, strikkede jeg bagstykke og begge forstykke på en gang, det kan jeg bedst lide, for så er jeg sikker på at de blive helt ens og lige lange.

Det var noget af en håndfuld at strikke for- og bagstykket sammen til skuldersømmen, mine hænder skulle lige vænne sig til at holde to store pinde ved siden af hinanden, så jeg kunne strikke en maske fra hver pind sammen til en maske og så lukke den af, men det lykkedes temmelig godt, synes jeg, resultatet er blevet flot.

Først var det meningen at jakken skulle være to farvet,  nemlig lilla og brændt orange, men jeg havde ikke nok garn, så måtte i gemmerne igen og finde en farve som kunne passe med de andre to. jeg synes faktisk at resultatet er blevet super godt.

Nu venter jeg bare på at der skal blive koldt så jeg kan komme til at bruge min skønne dejlige varme boblejakke.

Jeg har for sjov taget billede af alle banderolerne fra  det garn jeg har brugt til garnet. Jeg gemmer altid alle banderoler til jeg er helt færdig med mit projekt, når jeg så er færdig bliver de smidt i papiraffald. Jeg tager normalt ikke billeder af dem, men i dag var der bare ekstra mange banderoler end der plejer at være og så kom jeg til at tænke på at der først på året var en stor dille på facebook hvor rigtig mange viste deres banderoler fra sidste år og havde regnet ud hvor mange meter de havde brugt i løbet af 2018 og så var min tanke ... hvor i al verden skulle jeg dog opbevare alle de banderoler jeg bruger i løbet af et år? de ville da ligge og fylde.
Når nu jeg var igang med at tage sjove billeder, tog jeg da også lige at af alle de afklippede ender.






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar