søndag den 25. august 2019

Gardiner til pigekammeret

Min datter og svigersøn har købt lejlighed, for efterhånden længe siden. I den lejlighed er der et lille rum som de kalder pigekammeret, rummet ligger lige efter køkkenet og lige inden altanen,hvor døren til bagtrappen også er,  altså et værelse man bruger til opbevaring af alt muligt.
Langs den ene væg er der et skab med skyde låger, på den anden væg er der et åbent skab, hvor alt muligt rod bliver opbevaret på hylderne, kattebakken står der også ved siden af gulvspand og skrubbe og så er der også et vinkølskab.

De har begge to været mega trætte af alt det rod man kan se, når man sidder ude på altanen eller er ude i værelset for at hente et eller andet, derfor kom de og spurgte om jeg ikke kunne sy nogle gardiner, så de kunne lukke lidt af for rodet. Selvfølgeligt kunne jeg det.

Jeg var i gemmerne for at finde noget stof som kunne bruges, jeg målte op og regnede ud. Vi var så heldige at jeg havde noget stof liggende som de begge kunne lide og som det vigtigste, var nok af.
Gardin stængerne m.m er købt i Stof og stil på Vesterbrogade.

Nu er gardinerne syet og hængt op.
Jeg ved ikke lige om katten er randt med målene, men der magler altså nogle cm på de øverste fag, så de går ikke helt hent til væggen i den ene side og der er som om de heller ikke er blevet helt lige for de når heller ikke helt sammen på midten, så jeg tror nok det ender med at jeg syr et nyt fag, bare et enkelt, for det her jeg stof nok til og så kommer det til at gå helt hen til væggen.
Det nederste fag går ikke helt ned til gulvet, da katten jo skal kunne komme ind i kattebakken uden at skulle skubbe til gardinet hver gang, så bliver det heller ikke beskidt hele tiden.

De unge mennesker var rimeligt tilfredse med det og de synes det pyntede helt vildt på værelset at rodet blev gemt væk og det vil jeg give dem fuldstændig ret i.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar