torsdag den 24. maj 2018

Dødningehoved strømper til min kollega

Jeg har den skønneste mandlige kollega, han har ønsket sig et par tossede, farverige, hjemmestrikkede strømper. Jeg lovede ham at det kunne jeg godt lave til ham.
De er blevet godkendt undervejs, så jeg er ikke nervøs for at jeg har lavet dem alt for farverige.

Når jeg strikker strømper med flere farver, så kan jeg altså ikke strikke dem som jeg plejer;  begge to på en gang, på to små rundpinde, så jeg har været nødt til at tage mine strømpepinde i brug, det vil så sige at jeg synes det har taget en evighed at strikke dem, jeg er gået i stå flere gange undervejs, da jeg faktisk syntes at de var irreterende at strikke.
Men nu er de færdige og skal afleveres på mandag.

I kan finde link til diagram af dødningehoveder i et andet blogindlæg som i finder lige HER det er nemlig ikke mig selv der har lavet diagrammet, jeg har bare lavet lidt om på det til de her strømper.

De er strikket i Bumbo strømpegarn på pind 3. Da jeg strikkede undrede det mig meget at der var så stor forskel på tykkelse af garnet, den grå var noget tyndere end den pink, grønne og lilla.
Jeg har forsøgt at tage et billede af to tråde ved siden af hinanden. Når man ser på bandarolen er det samme løbelængde og strikkefasthed ? underligt synes jeg.

Jeg er begyndt at hækle masker op langs hælkappen, det bliver meget pænere end når man bare samler dem op på almindelig vis.



Her kan man se at der er forskel på tykkelsen af garnet, den grå er meget tyndere end den lilla. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar