onsdag den 14. august 2019

2 X KAL

Jeg har meldt mit til to KAL eller Knit a long. Begge KAL er på trøjer og begge trøjer er til MIG.

Den ene starter torsdag d. 15/8 og fortsætter til alle er færdig. Det er en bobeljakke som morsejer har lavet, du kan finde opskriften lige HER . Jeg fik nys om denne KAL på instagram hos @morsejer hun har lavet den i samarbejde med @mettelundstad Jeg har fundet noget garn i gemmerne som kan bruges, Eskimo fra Drops, når jeg strikker med to tråde passer strikkefastheden. Den bliver i to farver, da jeg ikke tror jeg har nok af den ene. Ribkanterne og måske den første mønster rapport på ærmerne bliver strikke i lilla og resten bliver strikket i den brændte orange. Alle billederne fra denne KAL kan bliver lagt ind under hastag #bobeljakkekal  og #bobeljakke.

Den anden KAL starter 1. september og er fra Petiteknit, jeg er ikke klar over hvornår den slutter, den er på hendes nye opskrift, september sweater, som er en trøje i patentstrik.  Denne KAL er også igennem instagram på @petiteknit hvor billederne bliver lagt ind under hastag #septembersweater. Jeg skal strikke den i Blackhill Top fancy once som jeg har købt hos garnudsalget.dk,det er et garn af 68 % cashmere og 32 % silke, ren luksus, men det var på tilbud til 49,03 kr for 25 g, det plejer at koste 119 kr for 25 g. så en hel del at spare, jeg har valgt farven silent roses.
Jeg skal bruge 3 tråde på pind 6 for at overholde strikkefastheden.

Jeg har  lavet strikkeprøver på begge garntyper og er 100 % klar til at gå i gang :-) satser på at være færdig med boblejakken, inden 1. september hvor jeg skal starte på september sweater.

Er du på instagram synes jeg helt bestemt du skal være med til disse to KAL







Ingen kommentarer:

Send en kommentar