torsdag den 18. december 2014

Hæklet mus

Det er første gang jeg har hæklet et dyr og jeg er helt oppe at køre, hvor er det bare sjovt, jeg blev helt bidt af det og kunne slet ikke stoppe igen. Jeg startede i går aftes og fortsatte her til morgen, nu er det eftermiddag, intet er blevet gjort rent, endnu, men jeg er færdig med Gilberts mus. (Gilbert er min datters kat)

Opskriften på musen har jeg fundet på One & Two Company side på Ravelry, de har de kønneste, dejligste og skønne dyr m.m.
Garnet er Bumbo Bomuld 8, hæklet med nål 3.
Den samlede længde på musen er 14 cm.

I maven har den en kanonkugle indholdende katteurt.

Jeg har lavet lidt om i forhold til opskriften, da det jo skal være et katte-legetøj, har jeg hæklet ørene på i stedet for at sy dem på, det samme gælder benene, de er hæklet på fødderne og så syet på kroppen. Trøjen er også hæklet på det grå af kroppen, i opskriften skal kroppen hækles som en kegle og trøjen placeres oven over den.

Jeg har forsøgt at lave en billedeserie som skal vise hvor jeg har hæklet tingene sammen i stedet for at blive syet sammen.

Nu skal musen pakkes sammen og sendes til København, sammen med de unges julegave.

Kanonkugle med katteurt


Trøjen hækles på kroppen


Ikke helt nemt at hækle med en kugle inden i, men den er heldigvis blød




Ørene er hæklet ind imellem to grå rækker

Benet er hæklet på foden og senere stoppet med fyld

Hils på Emil


Emil har et lidt skævt smil


Ingen kommentarer:

Send en kommentar