tirsdag den 4. december 2018

Gurli gris tvillinger

Min søns gamle dagplejemor, havde spurgt om jeg kunne lave to Gurli Gris, en til hver af hendes børnebørn, selvfølgeligt kunne jeg det. Så jeg gik i gang med at lede efter en opskrift, jeg fandt en på dansk og en på engelsk, jeg valgte den engelske, en af grundene var at øjnene hæklede og i den danske var øjnene, sikkerheds-øjne.

Opskriften er gratis og fås lige HER, den er meget nem at gå til.

Jeg har brugt Mayflower cotton 8 og Bumbo cotton 8 og jeg har hæklet med nål 3,  dog er næseborene hæklet med nål 2½.
Jeg har puttet plastgranulat i rumpen på dem, så de bliver lidt tungere og sidder bedre, plastgranulatet er gemt i en nylonstrømpe.

Gurli Gris måler 19 cm
Til begge grise er brugt næsten 2 nøgler lyserød, et nøgle rødt, en rest sort, hvis og pink.

















4 kommentarer:

  1. Hvordan får jeg fat i opskriften??

    SvarSlet
    Svar
    1. I den her sætning: Opskriften er gratis og fås lige HER, den er meget nem at gå til. Skal du trykke på ordet HER, så kommer du direkte til opskriften. Men de har åbenbart lavet siden om efter jeg har fået opskriften, så man skal give lidt for at kunne få den på PDF.

      Slet
    2. Ærgerligt, den ser ellers sød ud den lille Gurli gris😉jeg finder en anden opskrift 👍

      Slet