tirsdag den 18. april 2017

just for fun

Jeg har hæklet et forklæde til min mor, et helt specielt et, som hun kan bruge når hun skal ud i hønsegården for at samle æg :-) I kan finde opskriften HER det er en gratis opskrift, som fås både til børn og voksne.

Jeg har lavet mit i et garn som hedder Tykt bomuldsgarn, 55% bomuld og 45% acryl, løbelængde 45 meter på 50 g. Jeg kan ikke huske hvor det er købt.
Der er brugt 490 g garn.
Forklædet måler 57 cm i bredden og 35 cm i højden. lommerne er ikke helt så høje som dem i opskriften og det tror jeg faktisk er en fejl, æggene ligger ikke så godt i lommen, men nu er jeg heller ikke helt sikker på at min mor kommer til at bruge det så meget, jeg så bare opskriften og syntes det var en sjov ting at lave til hende.
Jeg har hæklet i forreste maskeled på forsiden og bagerste maskeled på bagsiden. Farven er sort og svag rose

Nu ska den pakkes og sendes hjem til hende, så må vi se om den når frem inden jeg selv kommer til DK.










6 kommentarer:

  1. Hej irene,
    nå hvor er det bare sjovt! Jeg kom lige i tanke om, at man også kan sye det og så har jeg måske en gave til en god veninde :0) hun har en masse høns,....kh Ulrike:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulrike.
      Det var da en sjov og god ide at sy et forklæde til din veninde, jeg er sikker på at hun bliver vildt glad for det :-) god fornøjelse med produktionen.

      Slet
    2. Hej Irene, jeg har fundet en hel masse opskrifter at sy sådan et forklæde, tak for inspirationen! :0) kh Ulrike

      Slet
    3. Super, det glæder jeg mig til at se over på din blog Ulrike :-)

      Slet
  2. Hej Ulrike,
    Har du en opskrift? Kh Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne,
      Ved ikke om Ulrike kan se det du skriver her, da det ikke er hendes blog. Er det sy mønster du ønsker ?

      Slet