onsdag den 14. oktober 2020

Pixi hue i str. 12 - 18 mdr.

 Jeg blev spurgt om jeg kunne strikke en Pixihue til en pige på et år, moderen ville gerne have den i Infinity heart baby merino farve lys gammelrosa. 

Garnet har ikke samme løbelængde og strikkefasthed som det garn der er brugt i opskriften, så jeg måtte til at regne lidt og endte med at jeg skulle slå 136 masker op, på pind 3½,  til en størrelse 12 - 18 mdr. 

Jeg har hæklet huen sammen i den øverste kant, det synes jeg bliver pænest. 

Jeg har i forvejen en str. 9 - 12 mdr. liggende, som er strikket i et garn der passer til opskriften, har regnet ud at den jeg laver nu skal være  3,6 cm større i omkreds, dvs 1,2 cm større når den ligger fladt. 

Så vidt jeg kan se og måle skulle den passe meget godt i forhold til størrelse m.m.  Nu skal den sendes og så må jeg se når jeg får en tilbagemelding på om den passer som den skal, eller må jeg jo til at regne om og lave en ny. 

Opskriften på Pixi hue med krave kan du finde lige HER

Garnet kan du købe lige HER






Ingen kommentarer:

Send en kommentar