fredag den 23. oktober 2020

Fødselsdagsgave til min far.

 Min far er af den generation som går med vest og har gjort det i mange år, derfor har jeg strikket en grå Stockholm slipover v-neck til ham, som han skal have i fødselsdagsgave. Jeg håber virkelig at han bliver glad for den, håber han kan lide det "uldne" udtryk, som den har. 

Jeg har strikket den i en tråd Reloved merino farve A004 Gray og en tråd Lana Gatta Silk Mohair farve 8945 Stone Gray. Begge garn er købt hos SMUKSAK Jeg har brugt lige knap 3 nøgler Reloved merino og lidt over 3 nøgler Silk Mohair.

Jeg har strikket på pind 4½ og 3½ som der er angivet i opskriften. Opskriften kan du købe hos PETITEKNIT

Halskant og ærmekanter er afsluttet med Italiens aflukning. En super flot og tidskrævende måde at afslutte sin ribkant på, men selv om det tager tid, nyder jeg at afslutte mit arbejde på den måde.

Nu skal den have et bad, trækkes i facon og så håber jeg på at den passer. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar