lørdag den 24. oktober 2020

Når man ikke har bestilt garn nok hjem.

 Jeg har længe vist at jeg skal strikke en September Jakke fra Petiteknit til min veninde, som hun skal have i fødselsdagsgave + julegave. Hun får altid et eller andet styk hjemmestrikket tøj af mig og i år har hun selv bestemt hvad jeg skal strikke til hende. 

Jeg har strikket September jakken til mig selv, da hun så den var hun ikke i tvivl om at hun ønskede sig en magen til, i samme garn og samme farve. Derfor bestilt jeg garn hjem til en, jeg bestilte 12 nøgler Reloved merino garn hjem, som jeg havde brugt til min egen. 

Jeg startede "heldigvis" med at lave en strikkeprøve og fandt desværre ud af at jeg skulle bruge tre tråde  i stedet for to tråde før jeg ramte strikkefastheden, hvorfor ved jeg ikke, men jeg måtte altså bestille noget mere garn hjem for at kunne strikke jakken til hende. 

Jeg skrev så til Smuksak for at høre om hun havde mere garn i samme indfarvningsnummer, hun havde lidt men ikke alle dem jeg skulle bruge, jeg valgte så at få garn i samme farve men i en anden indfarvning, så nu strikket jeg med to tråde af et indfarvningsnummer og en tråd af en anden indfarvningsnummer. Jeg måtte finde en måde at holde styr på den 3. tråd, så jeg hele jakke igennem var sikker på at strikke med denne kombination. Jeg har derfor puttet det 3. nøgle i en pose fra Ikea, så jeg hele tiden har styr på hvilke nøgler der har hvilken indfarvning. 

Det er godt nok lidt hårdt for armene at strikke med tre tråde og jakken bliver lidt kompakt, men det er jo en jakke, så jeg synes ikke det gør så meget, jeg ved så også at den bliver mere blød efter vask og brug. 

Jeg strikker på pind 3½. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar