fredag den 9. oktober 2020

Hjerte babytæppe/svøb

 En af de gode ting ved virtuel undervisning er at jeg kan sidde med et stort håndarbejde, som jeg ikke ville kunne tage med i skole, derfor er jeg i dag blevet færdig med hjertetæppet som jeg har testhæklet for  Pernille. Opskriften er ikke kommet i handel endnu, men jeg tror ikke det tager så langt tid endnu før den kommer. 

Jeg har hæklet i Sandnes garn, Mandarin Peitt, det er også det garn der er brugt i opskriften. Farven hedder Mørk Karry og er gået ud af produktion, jeg købte de sidste ti nøgler hos Tante Hanne. Garnet kommer under min kategori som hedder, SVÆRT AT HÆKLE MED, da det er løst spundet og jeg nogle gange ikke får alle trådene med. Det skal så også siges at resultatet blive super flot, så det er "bøvlet" værd. 

Jeg har brugt næsten ti nøgler, har hæklet på nål 3. Det færdige tæppe måler 115 cm X 115 cm. Jeg har lavet en kant på tæppet af musetakker, dette er ikke beskrevet i opskriften. 

På nogle af billederne kan det godt se ud til at der er farveforskel på garnet, det er syns bedrag, da jeg ikke er super god til det der med at tage perfekte billeder. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar