tirsdag den 8. november 2022

På en grøn grøn bakketop, jeg så to hare komme.

 Nr 6 figur til sangkuffert er nu færdig. Denne gang er det til sangen: på en grøn grøn grøn grøn bakke bakke top, jeg så to hare komme, at jeg har lavet en figur. Figuren blev lige lidt større end jeg egentligt havde planlangt, men når nu der skulle monteres to hare på bakken, så var der jo nødt til at skulle en vis størrelse på den grønne bakke. 

Jeg har hæklet bakken i bomuldsgarn og neonpelsgarn, jeg synes faktisk effekten er god og man får en fornemmelse af at pakken er fyldt med dejlig grøn græs. 

De to hare er hæklet i håndværksgarn, som er et uldgarn jeg havde tilovers fra Zipper trøje til min svigersøn. Jeg brugte det garn, da jeg synes det havde samme meleret farve som en hare har. 

Alt er hæklet på nål 3. 

Jeg har ikke brugt en opskrift til bakken. Til harene har jeg brugt en opskrift jeg fandt hos BYMAMI

Jeg når ikke at lave flere figurer til sangkufferten, inden jeg skal over og besøge mit barnebarn, så han får kufferten med de seks jeg har lavet ind til nu i morgen, resten af figurerne får han, når jeg kommer og holder jul sammen med ham.

De sange jeg mangler at lave figurere til er: 
Jeg ved en lærkerede
Der bor en bager
Oles nye autobil
Højt på en gren en krage
Op lille Hans
Og Den lille Ole med paraplyen. 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar