onsdag den 16. november 2022

Endnu en lille nissehue

 Jeg havde garn tilbage fra den nissehue jeg strikkede til Herman, der var ikke nok til at lave en str. Lille, så jeg har faktisk lavet en ekstra lille nissehue. 
Jeg har slået 96 masker op og strikket 9 cm inden jeg begyndte at tage ind, så nu har jeg faktisk fået brugt næsten alt garnet, der er ca. 2 g. hvidt garn tilbage, det er da rimeligt godt gået synes jeg. 

Opskriften til nissehuen kan du finde hos PETITEKNIT garnet jeg har brugt er Lana Grossa Cool Wool, jeg har brugt knap 70 g. til denne nissehue og har strikket på strømpepinde nr 3,5.

Omkredsen på huen er 44 cm, jeg har sat elastik i som er lige lidt mindre, for at den skal kunne sidde til. Kvasten er lavet lidt anderledes en den jeg lavede til Herman, denne gang har jeg lavet en flettet snor som kvasten hænger i. 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar