fredag den 4. november 2022

Candy floss sjal

 Jeg havde købt syv nøgler Naturuld i Fakta for et stykke tid siden, jeg havde egentligt tænkt at garnet skulle bruges til filtede futter, men da jeg sad og så på garnet i går poppede der en tanke op i mit hoved, kunne jeg måske bruge det til et Sophie shawl? tjaa det kunne jeg vel godt. 

Så jeg fandt en pind 10 frem og slog masker op, planen blev at strikke udtagninger indtil de tre første nøgler var brugt og derefter strikke indtagninger med de næste tre nøgler. Resultatet blev er Sophie shawl som kom til at måle 237 cm i længden og 31 cm på det bredeste sted. Jeg fik brugt lidt mere end 6 nøgler, 337 g i alt. 

Sjalet er blevet dejligt tykt. Jeg har strikket det på to dage, jeg har nemlig været så heldig at der var tema dag på arbejde i dag, så har strikket mens vi har haft oplæg og gruppearbejde. 

Opskriften kan du købe hos PETITEKNIT
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar