søndag den 27. november 2022

Nød lære nøgen kvinde at spinde

 Jeg skulle strikke en julegave, tasken Winther Clutch fra Petiteknit. Derfor skulle jeg finde min garnvinde og mit krydsnøgle apparat frem, da garnet ikke var vundet op, men lå som et fed. Til min store skræk var min garnvinde gået i stykker. Jeg havde travlt med at komme i gang med at strikke tasken og havde ikke lige tid og lyst til at reparere garnvinden. 

Når man ikke har en garnvinde, mand eller børn i husket og det kun er et enkelt nøgle garn der skal vindes op, ja så kan man altså godt lige bruge sine knæ til at holde styr på garnet. 

Jeg har nu fået set på garnvinden og det viste sig at det ikke kun var snorene der holdt de forskellige pinde sammen, som var gået i stykker, men der var også en af pindene som var knækket. Så lim bøtten blev fundet sammen pinden limet og holdt sammen af et stykke bomuldsgarn, mens limet tørrede. Til sidst blev de forskellige pinde bundet samen igen, med hvid bomuldstråd. 

Nu håber jeg den holder, burde nok havde skiftet de sidste gamle tråde ud, men nu skal der lige vindes garn op til en trøje til mig selv og så bliver det gjort bagefter. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar