lørdag den 12. november 2022

Det blødeste Sophie scarf

 Jeg havde noget moskusuld liggende fra da jeg boede på Grønland, blandt andet tre nøgler af den tykke totrådede som løber 360 m på 50 gram.

Min lillesøster har fødselsdag i dag og jeg tænkte at hun ville blive glad for et Sophie scarf strikket i Moskusuld.  Så derfor måtte jeg i gemmerne, ude i mit depotrum (bor i fremlejet lejlighed lige nu, så det meste af mine ting er opmagasineret i et depotrum). 

Jeg har strikket på pind 4 og taget ud og ind på hver 6. pind, i stedet for på hver 8. som der står i opskriften. Jeg kan ikke huske hvor mange gange jeg har lavet udtagninger, eller hvor mange masker jeg endte med inden jeg begyndte at tage ind.  Jeg har brugt ca. 70 g til et Sophie scarf som måler 120 cm i længden og er 21 cm på det bredeste sted. 

Jeg glæder mig til at give gaven til min lillesøster lidt senere i dag. 

Du kan finde opskriften på Sophie Scarf hos PETITEKNIT 

Du kan købe Moskusuld hos Qiviut Godt nok et meget dyrt garn, 575 kr/ 50 g. Men efter min mening er det godt med lidt luksus engang imellem. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar