torsdag den 6. oktober 2022

En lille grim kat

 Jeg er gået i gang med at hækle sangkuffert til mit barnebarn. Jeg hæklede en hånd for meget længe siden og så har projektet lagt lidt stille, men nu skal den til at være færdig, han bliver snart et år og det er nu han skal til at begynde at bruge den. 

Jeg har de sidste dage hæklet en kat til sangen, Se den lille kattekilling. Jeg vil sige at katten er mere sjælden end den er pæn. Jeg tror jeg skulle havde brugt en hæklenål som var et halvt nummer  mindre. Det må jeg gøre ved de næste figurer. 

Jeg overvejer at lave en kat mere i grå striber, så de også kan synge; der sad to katte på et bord. Men jeg overvejer det kun lige i øjeblikket. Der skal først hækles figurere til de andre sange som mor og far har valgt der skal være i sangkufferten. 

Opskriften på katten er i bogen Nye hæklede dyr af Maja Hansen.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar