søndag den 23. oktober 2022

Herman skal selvfølgeligt have en nissehue til sin første jul.

 Jeg har strikket en nissehue til mit barnebarn, den er strikket i Cool Wool fra Lana Grossa købt hos FOX OG JANE i farverne 432 Råhvid og 417 Refleksrød. opskriften er nissehue fra PETITEKNIT jeg har strikket efter str. lille.

Det eneste der mangler nu er elastik i kanten, det må vente lidt, for jeg skal lige ud og have købt noget. Jeg har fået min svigerdatter til at måle Hermans hoved, så jeg ved godt hvor langt jeg skal klippe det. 

Jeg har strikket hele huen på strømpepinde, det er meget lang tid siden jeg har strikket på strømpepinde, men det var overhovedet ikke svært, nogle ting glemmer man åbenbart ikke. 
Jeg valgte at strikke hele huen på strømpepinde, fordi jeg, da jeg strikkede oslohuen til min veninde, oplevede at min strikkefasthed ændrede sig, da jeg gik fra at strikke på rundpind til at strikke det sidste på strømpepinde. 

Jeg glæder mig til at se Herman med sin nye hue. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar