lørdag den 29. oktober 2022

Juletræs hue til Lia

 Min veninde Pia lagde et opslag op på Facebook, om hun kendte en som kunne hækle en juletræs hue til hendes barnebarn Lia, det kunne jeg godt hjælpe hende med. 

Opskriften kan købes på ETSY og hedder Chrismas Tree hat. 

Det eneste garn jeg kunne finde som passe helt med det i opskriften, var ren akryl garn, det havde jeg ikke lige lyst til at hækle en hue i, derfor fandt jeg noget garn på Hobbii som hedder COSY, garnet består af 60% bomuld og 40% akryl. Der fandtes ikke en rigtig gul i det garn, så derfor købte jeg et nøgle Amigo XL som kun skal bruges til stjernen. 

Garnet passer ikke helt med strikkefastheden i opskriften, så jeg har måtte hækle lidt flere rækker i den brune ribkant og så er der også blevet flere crocedil stitch end i opskriften. 

Efter rigtigt mange ender at hæfte, fordi jeg valgte at bryde garnet efter hver boblemaske, skal huen nu pakkes og sendes til Nordjylland og så krydser jeg fingre for at huen passer som den skal. 

Det næste jeg skal i gang med at hækle flere ting til Hermans sangkuffert.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar