tirsdag den 19. april 2022

Tumle papegøjen blev født.

 Jeg burde egentligt bruge hele dagen i dag på at få pakket, skal flytte d. 4/5 og har ikke vildt mange fridage hvor jeg kan pakke, men i dag skulle jeg altså liiiige have den her Tumle Papegøje færdig, så jeg kan have den med til Jylland på fredag, jeg skal nemlig over til mit barnebarns barnedåb: Gaven er købt, men han skulle lige have et par ekstra ting, når nu jeg kommer på besøg. 

Jeg har købt tumlebolden hos HOBBII.DK de har flere størrelser og den jeg har brugt her er den store på 10 x 11 cm. 

Jeg har brugt opskriften på Papegøjen i bogen HÆKLEDE KEGLEDUKKER AF HANNE LARSEN  som inspiration til selve papegøjen, fjerne er hæklet efter opskriften i bogen. 

Det var rigtigt hårdt for finger og håndled at hækle rundt om den hårde tumlebold. Næste gang jeg skal lave en, vil jeg prøve at hækle to halvdele og sy dem sammen om bolden. 

Jeg har nok fået syet halefjerne på for langt nede, det er lige som om de stopper vippet. Det er der så ikke noget at gøre ved nu, for det bliver ikke lavet om, den kan trods alt vippe. 
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar