torsdag den 21. april 2022

Totalt flænset ærmefor og hul på ærmerne :-(

 Jeg har skældt ham ud, ham svigersønnen, så nu tror jeg han husker at komme med sine jakker lige så snart der begynder at gå hul på foret i hans jakker. Den jakke han præsenterede mig for sidst, var foret helt skilt af, ærmerne han bogstavelige talt i en tynd tråd. Derud over havde han slidt et stort hul på det ene ærme, lige ved albuen og der var et begyndende hul på det andet. 

Vi aftalte at jeg syede en ruskindslap over hullet ved albuen og at jeg pillede ærmeforet ud og syede skråbånd på i ærmehullet og forneden af ærmerne, da jeg ikke lige helt kunne overskue at klippe nye ærmer og sy dem i, nu må vi se om det kommer til at fungere, ellers må jeg jo bide i det sure æble og sy nyt for i ærmerne. 

Det var svært at sy lapperne på og have den ene hånd inde i ærmer samtidig, for ikke at sy ærmet sammen, derfor fandt jeg på at putte en 1,5 liters flaske ind i ærmet og bruge som underlag til at sy på. 

Nu er jakken repareret, så må vi se om ham svigersønnen er tilfreds med mit arbejde. 


























 


 


 


 


 


 



 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar