torsdag den 7. april 2022

Ego strik - strømper til MIG

 NU er der blevet strikket strømper til mig selv, det er bestemt også tiltrængt, i min skuffe med strikkede strømper ligger der faktisk kun 6 par og det er altså for lidt, jeg skal vaske alt for tit. 

Disse strømper er strikket i et garn der ganske enkelt hedder: Strømpegarn, hvor det er købt aner jeg faktisk ikke, det har ligget i strømpegarns kassen rigtig, rigtig længe, nu er halvdelen brugt. Garnet har en løbelængde der hedder 210 m på 50 g. En strikkefasthed der hedder 30 m og 40 p = 10 x 10 cm, på pind 2½ - 3 og består af. 40% Superwash uld, 40% Akryl og 20% Polyamid. 

Jeg har slået 60 masker op på pind 2 og strikket 3 cm 2 x 2 rib, skiftede til pind 2½ og strikkede 10 cm skaft, herefter forsatte jeg med at strikke frem og tilbage over halvdelen af maskerne, for at lave hælflappen. Jeg strikker de første og sidste 4 masker ret på alle pinde, jeg strikkede 30 pinde ialt, så hælflappen bliver kvadratisk. Herefter laver jeg en kile som beskrevet i SOKKESKOLEN under kilehæl. Så strikker jeg kilerne i siderne hvor jeg tager ind, dette gør jeg som i afsnittet Kile til kilehæl, når der er taget ind i hver side på hver anden pind indtil der er 60 masker tilbage, strikker jeg rundt indtil foden måler 21 cm, målt fra bagsiden af hælen. Til sidst tager jeg ind til tå, dette gør jeg som der er beskrevet i punktet stjernetå, i stedet for at trække tråden igennem de sidste masker som beskrevet i SOKKESKOLEN syr jeg maskerne sammen med maskesting. 

Strømperne er strikket på to små rundpinde, begge strømper på en gang. Jeg har hovedsageligt strikket på dem i bussen, på vej til og fra arbejde. 

Jeg har allerede slået masker op til et par mere af samme garn (selvfølgeligt til mig selv), jeg er ikke sikker på at der er garn nok til et helt par, men så må spidsen af strømperne bare blive strikket i noget andet garn, jeg har helt sikkert en rest liggende. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar