søndag den 23. maj 2021

Trøjen der ikke ville være en str. L

 Jeg er blevet færdig med en UFO, en uldtrøje som har ligget i skammekrogen siden september 2018. Det var trøjen til en kollega, hvor jeg ignorerede at strikkefastheden ikke passede og jeg derfor måtte starte forfra på en helt ny trøje da jeg havde strikket halvdelen. Den første blev simpelthen for lille. Jeg havde 12 masker på 10 cm og ikke 11 masker på 10 cm, som opskriften foreskrev. I kan læse indslaget jeg skrev da jeg havde opdaget at man ikke skal ignorer sin strikkefasthed, lige HER

Opskriften hedder Russian Winther og kan hentes gratis hos DROPS jeg har strikket efter en størrelse L, men  den færdige trøje er str. S. 

Jeg har brugt original garnet Drops Eskimo, som nu hedder SNOW jeg har strikket på pind 7 og 8. 

Den færdig trøje vejer 770 g. hvor meget jeg har brugt af de forskellige farver ved jeg ikke, jeg har nemlig glemt at gemme banderolerne fra garnet. 

Det er en lækker, meget tyk sweater som kan bruges en kølig sommeraften. 













 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar