mandag den 24. september 2018

Dumme dumme mig

Jeg er begyndt på en tyk sweater i Drops Eskimo, trøjen hedder Russian Winter, i kan finde opskriften lige HER
Jeg startede med at lave en strikkeprøve, som var 12 m til 10 cm, strikkefastheden i opskriften siger 11 m til 10 cm, jeg tænkte kækt at 1 maskes forskel kunne vel ikke gøre så meget, så gik i gang med at strikke, først ærmerne og derefter begyndte jeg på trøjen, da jeg havde strikket ca. 20 cm ville jeg lige se om målene holdt, fandt målebåndet frem og målte bredden på trøjen ....... ak og ve, den var 10 cm for smal !!!!

Jeg blev såååå sur på mig selv over at jeg ikke lige havde tænkt mig om en ekstra gang og regnet efter hvor stor forskel en enkelt maske kan have på det endelige resultat.

Jeg fandt min strikke prøve frem, talte 11 masker og markerede dem med to knappenåle, derefter målte jeg hvor meget de 11 masker målte..... 9 cm, dvs at for hver gang jeg har slået 11 masker op, så mangler jer 1 cm, altså det vil så sige at på de 120 masker jeg har på trøjen, mangler jeg faktisk 11 cm, så ikke så sært at den er for smal.

Jeg strikkede en nu prøve med en pind større og den passer, så jeg skal bruge pind 8 og 9 for at få trøjen til at blive den størrelse jeg vil have den.

Nu er det store spørgsmål så om jeg skal trevle det hele op og starte forfra, eller om jeg skal bestille nyt garn hjem og starte på en helt ny trøje, så kan jeg strikke den her mislykkede færdig, når den engang har skammet sig nok og håbe på den kan blive solgt.
Jeg tror det sidste bliver løsningen, for det er så deprimerende at trevle en halv sweater op.

Hvad kan man så lære af det her ? LAV ALTID EN STRIKKEPRØVE, HVIS DEN IKKE PASSER SÅ LAVE EN MERE, FOR 1 MASKE KAN GØRE EN MEGET STOR FORSKEL.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar