lørdag den 15. maj 2021

Strikkeprøver til Anker Tee

 Jeg har en ide om at jeg vil strikke en Anker Tee i Nature just cotton spring, et 100% bomuld fra DMC. 
Jeg har nu lavet strikkeprøver på pind 3 og pind 2½, og kan IKKE ramme strikkefastheden på 28 m x 40 P = 10 x 10 cm.

Min strikkeprøve på pind 3 siger 24 m x 36 P efter vask og på pind 2½ siger den, 26,5 m x 38 P efter vask. Jeg har ikke lavet en stikkeprøve på pind 2, for jeg kommer IKKE til at strikke en hel trøje på pind 2, vil heller ikke have en pind at strikke ribben på så. 

Jeg har regnet lidt på det og jeg tror at jeg vil kunne strikke efter en størrelse XL og så vil det komme til at passe med målene i en str. 3xl. Jeg regnede ud at min trøje vil bliver 1,5 cm større pr 10 masker med den strikkefasthed jeg har på pind 3. Så det bliver det jeg prøver og passer trøjen ikke, tjaa så har jeg fået tiden til at gå og jeg må forsøge at sælge den, eller finde en i min familie eller vennekreds som kan passe den. 

I kan finde opskriften på Ankers Tee hos PETITEKNIT

Garnet har jeg købt af en privat på Facebook, så jeg ved rent faktisk ikke hvor I kan købe det. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar