onsdag den 5. maj 2021

Opstart på Bølgevest til veninde.

 Jeg skal først møde kl. 13 i dag, så bruger formiddagen til at starte på Bølgevesten til min veninde Gitte. 
Hun havde noget Lettlopi garn liggende og ville gerne have Bølgevesten af Anett Opheim WE KNIT strikket i det garn, den udfordring kunne jeg ikke lade gå fra mig. 

Jeg kunne få strikkefastheden til at passe med to tråde på pind 10, men Gitte ville gerne undgå en alt for tyk vest, derfor lavede jeg strikkeprøve på pind 6 og 7 med en tråd, så hun selv kunne vælge hvilken struktur hun bedst kunne lide. Valget faldt på pind 6. Her havde jeg 14 masker på 10 cm. 

Jeg har været ved at gange og dividere for at regne ud hvor mange masker jeg skulle slå op, så den kommer til at passe hende. Jeg er kommet frem til 160 masker. Jeg er nu startet på ribben, når den er færdig, skal jeg til at regne ud hvor jeg skal have de to bølgemønstre til at være, men den tid den udfordring. 

Jeg gjorde følgende: Overvidden er 110 cm. + 5 cm til bevægelse. 115 cm / 10 cm = 11,5, altså skal jeg have 14 masker 11,5 gange for at få 115 cm,  da jeg min strikkefasthed i perlestrik siger 14 masker på 10 cm. 14 x 11,5 = 161 masker, jeg rundede ned til 160 masker for at få ribkanten til at passe.

Jeg er meget spændt på det færdige resultat og ikke mindst om jeg har fået regnet rigtigt, så den passer. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar