søndag den 17. maj 2020

Hæklede liiiige 4 kaktusser mere.

Min veninde skrev til mig, hun ville gerne have en hel masse af mine kaktusser med til Finland, når hun engang kan kommer derop igen. Jeg havde ikke så mange som hun skulle bruge, så derfor måtte jeg ud 
og hente krukker og garn, for at kunne lave de sidste fire hun ønskede sig.

Nu er der så 15 kaktusser klar til at bliver pakket ned og sendt til Nordjylland. Jeg skal bare lige ud og finde en pap- kasse og noget bobleplast, før de kan blive sendt. Jeg ved ikke lige hvor jeg kan få fat på en rulle bobleplast, i "gamle" dage ville jeg havde kørt på posthuset, altså da jeg boede i Frederikshavn, men jeg ved ærligt talt ikke hvor jeg kan finde et posthus, her over i hovedstaden. 

De to mørkegrønne kaktusser er hæklet på nål 3, i mørkegrøn Line bomuldsgarn fra Netto, de er hæklet efter opskriften Parodia der er i bogen Hæklede kaktus og andre sukkulenter, den er omviklet med mohairgarn for at give den lodne effekt. Potten er købt i Bilka

Den lysegrønne sukkulent er hæklet i garn fra Mayflower på nål 3, den er hæklet efter opskriften Agaveroset også fra bogen Hæklede kaktus og andre sukkulenter.

Den sidste jeg hæklede, den med de høje søjler, er hæklet i garn fra Mayflower og noget gråt polyester/mohair garn, på nål 4, den er hæklet efter opskriften Echinocereus Nivosus fra bogen hæklede kaktusser. Potten er købt i Søsterene Grene. 



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar