søndag den 24. maj 2020

1. etape af stort firkantet lace-sjal

Jeg startede d. 14. januar på et sjal til min veninde, hun havde købt et strikkekit på et loppemarked, men var ikke sikker på at hendes evner strakte til at strikke det selv, så derfor lovede jeg at gøre det for hende, uden tidsramme. 

Jeg er i dag blevet færdig med den inderste firkant på sjalet, som er et stort firkantet sjal på ca. 160 cm x 160 cm. Det har været med tungen lige i munden og baglæns strik flere gange for at få mønsteret helt rigtigt. 

Det næste jeg skal gøre er at strikke masker op langs alle fire kanter og så strikke del to af sjalet. Som jeg helt sikkert også skal holde tungen lige i munden for at strikke, men jeg er glad for strikkeudfordringer og synes det er sjovt at lave, så længe det ikke skal være færdig til en bestemt tid. 

Kittet er fra BC garn og designer er Dorte Rønnov, det har nr. 3040BC, jeg ved ikke om man stadig kan købe opskriften og garn. 


Jeg er spændt på om jeg får en masse garn til overs, der var tre fed af 50 g med, indtil nu har jeg kun brugt meget lidt af de første 50 g. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar