fredag den 8. maj 2020

Farverige karklude

Jeg var lige en tur i mine garngemmere, jeg skulle finde noget garn til et nemt projekt, et nattevagtsprojekt. Det blev bomuldsgarn fra Netto, 
i glade klare farver. Garnet hedder det samme som mig, nemlig Irene. 

Der var næsten 4 nøgler, som jeg har forvandlet til 5 dejlige glade karklude. Der er en lille slat tilovers som jeg kan bruge til f.eks. trøstebamser. 

Kludene måler 22 x 22 cm, de er hæklet på nål 2½. jeg har slået 51 masker op og hæklet halvgrum, en fm og en halvstgm. på næste omgang, 
hækler jeg halvstgm over fm og fm over halvstgm.  Når jeg slår 51 masker op og starter med en fm i 2. lm fra nålen, kommer det til at passe 
med at jeg har 50 m og jeg kan starte med fm på hver omgang og slutte med en halvstgm på hver omgang, så kommer mønsteret til at passe. 

Kludene bliver sat til salg på min fb. side. 




















Ingen kommentarer:

Send en kommentar