tirsdag den 19. juli 2022

Weekend Sweater til min datter.

 Nu er jeg endelig blevet færdig med Weekend Sweater til min datter, der er efterhånden længe siden jeg startede på den, faktisk helt tilbage til d. 20/2-22, men bedre sent end aldrig. Grunden til at jeg ikke lige har fået strikket på den er at der jo har været så mange andre projekter som liiiige skulle laves færdige først. 

Jeg har strikket den i to tråde Supersoft fra Lana Gatto, på pind 5,5. Min datter bryder sig ikke om oversize trøjer, derfor har jeg strikket efter en størrelse Xs. Jeg har brugt i alt 900g garn.
Ribkanten på ærmerne er strikket med pind 5, lige som ribkanten i bunden, i opskriften er de strikket på pind 5,5, men det syntes jeg blev for løst.

Jeg har strikket både krop og ærmer længere end der står i opskriften.

Alle ribkanter er afsluttet med Italiensk aflukning. Jeg elsker simpelthen Italiensk aflukning, jeg synes det bliver super flot og så synes jeg også at det er ren terapi når jeg sidder og syr hver enkelt maske. 

Du finder opskriften til Weekend Sweater hos PETITEKNIT

Jeg har købt Supersoft hos SMUKSAK den farve jeg har brugt hedder Stone Grey Melang. Et super lækkert og blødt Merino garn. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar