onsdag den 13. juli 2022

Spring Vibes i str. xs/s

 Jeg fortsætter med at få lavet nogle af de UFOér jeg har liggende færdige, denne gang har jeg har strikket en Springvibes vest fra Trine Bendix færdig, du finder opskriften HER Jeg har strikket den i en str. xs/s og havde akkurat lige nok garn, ved at lave halskanten med en i.cort kant i stedet for en ombukket kant. Jeg havde 7g tilbage. Garnet var en rest jeg havde tilbage fra en Springvibes str. xl/xxl, som jeg strikkede tidligere på året. 

Garnet jeg har brugt er købt privat på Facebook, det er Chunky Mohair farvet af Janet Ekbøl, du kan finde hendes smukke garn lige HER Jeg har brugt 100g garn ialt, strikket på pind 12 og ribkanten samt i-cord på pind 9.

Jeg har ikke strikket helt efter opskriften, ribkanterne i ærmegabene har jeg strikket ned og ikke syet dem fast, jeg har lavet halskanten som en i-cort kant, uden indtagninger og jeg har samlet 50 masker op i stedet for 56. Det har jeg gjort fordi jeg synes at halsen på min egen Springvibes er for åben, overvejer at pille den op og lave den om, men lige nu er det kun ved overvejelserne. Skuldersømmen er syet sammen med maskesting. 

Når jeg samler masker op til halskant eller ærmegab, deler jeg åbningen ind i 4 lige store dele, og så skal 1/4 af maskerne samles op inden for hver inddeling, således at maskerne bliver jævnt fordelt i åbningen. 

Jeg er lige nødt til at udråbe et højt hurra for Kimmi Munkholms skønne dejlige app, Min strikkejournal, den har jeg haft fat i flere gange under det her projekt. 
Jeg har brugt følgende videoer fra appen:

Maskesting i åbent arbejde

Strik ombukket opsamlet hals ned

I-cord kant både almindelig og med indtagninger

Sy din i-cord sammen

Jeg bruger også appen til at holde styr på mine projekter og alt mit garn.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar