søndag den 24. juli 2022

Hvorfor gøre tingene på en nem måde, når nu man kan gøre det svært for sig selv?

 Jeg er ved at hækle kaktusser, denne gang vil jeg prøve at hækle efter en af de opskrifter jeg ikke har fået prøvet endnu. Mit valg er faldet på den kaktus der hedder Echinocereus Schereri (ved ikke hvordan det udtales, men den er pæn) fra bogen Hæklede kaktusser af Sarah Abbondio. 

Ifølge opskriften skal der syes perler på til alleer sidst, efter den er fyldt og samlet, men jeg her bestemt mig for at prøve noget helt andet. Jeg har trukket perler på en sytråd og vil hækle perlerne på løbende. Jeg skal bare lige finde en teknik der gør at perlerne ender på forsiden. Jeg prøver mig lidt frem og når jeg har fundet en metode som virker godt for mig, vil jeg prøve om jeg kan filme det og ligge en video op, så I kan bruge den hvis I har lyst. 

Jeg brugte en meget tynd og lang nål, da jeg trak perlerne på sytråden.  Sytråden har jeg til at ligge i en Ikea lynlåspose mens jeg hækler, for at undgå at den ruller på gulvet. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar