tirsdag den 1. marts 2022

Ego-strik = Zipper jakke

Så blev der tid til at lave noget ego-strik færdig. Den her Zipper- jakke har godt nok lagt i lang tid og råbt på mig henne hjørnet med alle mine UFO´er.  Men nu er den færdig og jeg elsker den allerede, Jeg har strikket den i HJELHOLTS HÅNDVÆRKSGARN farve 13 Beige og Sandnes Tynd Silk Mohair farve 2543, Brunt sukker jeg har brugt lidt over 700 g. håndværksgarn og næsten 150 g Silk Mohair. Opskriften kan du finde hos PETITEKNIT, jeg har strikket en str. XL da jeg ikke ønskede den skulle være oversize, jakken er strikket på pind 5. Lynlåsen var en jeg havde i gemmerne.

Det var med bævende hjerte at jeg lavede hul til lommerene. Det har jeg aldrig prøvet før, men der altså bare noget skræmmende ved at skulle klippe i det arbejde man lige har brugt masser af tid på at strikke, sådan havde jeg det også første gang jeg strikkede en trøje som skulle syes to rækker tråde og klippes op imellem. 

Grunden til at jakken har fået lov til at ligge så længe i UFO kurven, var at der skulle syes lynlås i og de der indvendige lommer, som jeg virkeligt har haft mareridt om..... helt uden grund, for det var faktisk ikke så slemt som jeg troede. 



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar