fredag den 4. marts 2022

Sokker til svigersønnen

 Det eneste min svigersøn ønskede sig i fødselsdagsgave af mig i år, var hjemmestrikkede sokker som han kan have på når han skal på jagt. Jeg har derfor strikket det første af flere par til ham. 

Jeg har strikket sokkerene i bussen på vej til og fra arbejde, en tur på 1½ time hver vej, så der skal ikke mange arbejdsdage til før der er strikket et par, når jeg strikker begge strømper på en gang. 
Jeg har strikket sokkerne på pind 3, slået 56 masker op i Mor Aase garn, jeg har brugt ca. 150 g, havde ikke nok af den lyse grå, derfor er spidsen strikket i en stålgrå farve. Foden er 31 cm lang, som meget gerne skulle passe til den str. 47 fod, som min svigersøn går rundt på. Jeg brude nok havde lavet skaftet lidt længere, men havde glemt at få målebåndet med i bussen. Det næste par får et længere skaft.

Der er allerede slået op til et par mere, denne gang skal de være helt ensfarvet, i den stålgrå. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar