mandag den 3. januar 2022

Et par blå fisk til barnebarnets uro

 Jeg har hæklet endnu et par ting til den uro jeg er ved at lave til mit kommende barnebarn, to blå fisk, i to forskellige størrelser. Jeg ved ikke rigtigt om de skal hænge ved siden af hinanden eller om den lille fisk skal hænge under den store fisk, det må komme an på en prøve, når uroen skal samles. Jeg ved heller ikke helt om jeg skal lave lidt flere af den lille fisk, men det må jeg også finde ud af når jeg går i gang med at samle. 

Den stor fisk er 8 cm lang og 16 cm i omkreds, den lille fisk er 6,5 cm lang og 12 cm i omkreds. Begge er lavet efter opskriften Frede Fisk, i bogen Hæklede dyr af Maja Hansen. Den store er dog hæklet lidt forkert, jeg læste opskriften forkert, derfor blev den større end det var meningen, men fejl er ikke altid dårligt. 

Fiskene er hæklet i bomuld på nål 3. Øjnene er hæklet i tynd hæklegarn på nål 2. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar