lørdag den 15. januar 2022

Der var uligevægt i uroen.

 Måtte lige hækle et dyr mere til uroen, for at få ligevægt og symmetri af dyr rundt på ringen. 
Mit valg faldt på en rød krebs, helt nøjagtig Knud Krebs, fra bogen Nye Hæklede Dyr af Maja Hansen. Han bliver det eneste dyr i uroen, som de unge mennesker ikke selv har valgt. 

Knud Krebs er hæklet i 100% bomuld (fra gemmeren arvet fra min mormor), på nål 3. Han måler 17 cm fra hoved til halespids og gud hvor jeg synes at han er skøn. Der skulle hækles 17 forskellige dele for at lave Knud Krebs.

Jeg er fuld af beundring af dem som laver hækle og strikke opskrifter, tænk at man kan SE hvad der skal hækles/strikkes for at få en bestemt form, hvilken masker der skal laves, hvornår der skal tage ind eller ud. Sikke et arbejde der ligger bag. Ikke nok med det, så skal opskriften også skrives i et forståeligt sprog, den skal test hækles/strikkes op til flere gange, der skal læses korrektur og meget meget mere. Så derfor betaler jeg med glæde for en opskrift eller en bog.  

Det er også derfor at jeg har 5 bøger bare med opskrifter på hæklede dyr. Jeg har faktisk ingen bøger med dyr som er strikkede og det er simpelthen fordi jeg ikke synes strikkede dyr og bamser er lige så søge og nuttede som hæklede. Kan ikke lide det udtryk som strikkede dyr og bamser får. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar