lørdag den 29. januar 2022

Dåbskjole

 Da min datter skulle døbes, fik jeg min moster til at sy min brudekjole om til en dåbskjole. Den blev bare super flot. Begge mine børn er selvfølgeligt døbt i denne kjole. Det er var en fantastisk følelse at få mine børn døbt i min brudekjole, især fordi brudekjolen blev specielt syet til mig, da jeg var højgravid og ikke kunne passe nogle af standart brudekjolerne. 

Nu har min søn fået en søn og de unge par ønsker at få deres søn døbt i denne dåbskjole, det varmer mit hjerte ualmindeligt meget, jeg blev så glad og stolt da de ringede og spurgte om jeg stadig havde dåbskjolen. 
Kjolen blev fundet frem efter 31 år, den lugtede selvfølgeligt gammel og hengemt og blonderen omkring halsen og på ærmekanten var meget gule. 
Jeg har vasket kjolen to gange i hånden, først i uld og silke vaskemiddel, derefter i vaskepulver til hvid vask indeholdende optiskhvidt og lidt blegemiddel. Det hjalp heldigvis, nu kan man kun lige ane det gullige, men kjolen kan helt sikkert bruges. 

Efterfølgende skulle de blå bånd og sløjfer syes på igen. Nu er kjolen klar til brug, de unge skal bare lige finde en dato til barnedåben. Glæder mig til at se mit barnebarn i dåbskjolen og glæder mig over at der forhåbentligt er startet en familie tradition, med denne kjole. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar