tirsdag den 13. juli 2021

Ankers Tee i 100% bomuld

 Jeg er blevet færdig med min Ankers Tee og den passer perfekt.  Da min strikkefasthed ikke passede regnede jeg lidt på det og fandt frem til at jeg skulle strikke efter str. XL for at ramme målene som en str. 3XL, som er den størrelse der passer til min krop. Hvordan jeg kom frem til det kan du læse i mit indlæg om strikkeprøven, det indlæg finder du lige HER 

Jeg har strikket på pind 3, i garnet Natura just cotton, fra DMC, jeg har købt garnet af en privat på facebook. Farven hedder Spring og har nr. 06. Jeg har brugt 425 g. Som skrevet ovenfor har jeg brugt maskeantallene fra str. XL og målene er blevet som i str. 3XL. 

Jeg har strikket 4½ ribsegmenter inden jeg begyndte på det glatstrikkede stykke, for at få højden på trøjen til at passe. Så altså en hel masse tilretning for at få målene til at passe, når nu strikkefastheden var helt hen i vejret og jeg absolut bare ville lave denne trøje i det her garn. 

Opskriften jeg har brugt er Anker Tee fra PETITEKNIT







Ingen kommentarer:

Send en kommentar