onsdag den 7. juli 2021

en næsten umulig Italiensk aflukning

 Jeg har med møje og besvær, samt mange mange hidsige udbrud og grimme ord, lavet Italiensk aflukning på min Ankers Tee, som jeg strikker i DMC Natura just cotton, farven Spring. Garnet er købt af en privat på FB. 
Det er et super flot garn, men det snor sig, laver knuder på sig selv og er ganske ustyrligt,  så det var meget svært at holde styr på den lange tråd til Italiensk aflukning. Jeg startede med aflukningen i bussen på vej til arbejde kl. 5.15 om morgenen, det viste sig at være meget ambitiøst af mig og måtte opgive dette, derfor blev det syet hjemme i sofaen. Selv her var jeg flere gange ved at opgive, da jeg var ved at bliver sindssyg af det skide garn. 
Men nu er den nederste kant syet og jeg er gået i gang med at strikke ærmerne og jeg kan glæde mig over at ærmekanten ikke består af så mange masker og tråden jeg skal sy med, dermed ikke skal være så lang.

Jeg har lavet dobbeltstrik inden jeg lavede den Italienske aflukning. 

I kan finde opskriften på Anker Tee hos  PETITEKNIT

I kan finde link til Italiensk aflukning lige HER








Ingen kommentarer:

Send en kommentar