torsdag den 22. juli 2021

Underkjole til min datter.

 Min datter har købt en kjole på nettet. Kjolen består af en tynd og gennemsigtig overdel, samt en underkjole. Underkjolen er dog alt for smal over hendes bryst, hun bliver mast helt flad, grunden er nok at den er syet i et fast stof, helt uden stræk. 

Vi gik en tur i Stof og Stil, med underkjolen i tasken, så vi kunne få et stof som var så tæt på den blå farve som muligt. Hendes valg faldt på et kraftigt courtelle jersey, som består af 71% Viscose, 26% Polyamid og 3% Elastan. Jeg ville nok selv havde valgt et tyndere stof, men som Tøzen sagde, så er hun noget af en frossenpind og det var det som passede bedst i farven. 

Jeg sprættede underkjolen op og lavede et mønster efter den, jeg tillagde lidt mere sømrum, 1 cm i hver side, lige over brystet. Jeg var meget spændt på om det ville komme til at fungere, for det har jeg ikke lige prøvet så mange gange. Jeg har gjort det en gang før, med en nederdel til min veninde. 

Resultatet er blevet rimeligt godt, den sidder som den skal og Tøzen er tilfreds. Nu kan hun få kjolen på til sommerens fester. 

På billedet ser det godt nok ud til at den drypper i begge sider, men den sidder pænt når den kommer på og ja det ses jo ikke hvis den drypper lidt, når den er under kjolen. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar