mandag den 21. september 2020

Gule børnestrømper

 Jeg har virkeligt været helt i bunden af min kasse med strømpegarn og fundet noget lækkert solgult garn frem, som jeg købte da min datter var lille, nu er hun 32, så nu er det vist på tide at det bliver til strømper. Jeg har kun det ene nøgle,  så det kan kun blive til børnestrømper, garnet er købt igennem bladet Ingelise sy og strik og hedder Robust superwash, det består af 70 % uld og 30 % nylon.

Det er også ved at være mega længe siden at jeg har strikket strømper, har savnet at have det ved siden af alt det andet og nu hvor jeg køre i bus to timer om dagen, for at komme til mit kliniksted, er det oplagt at strikke strømper, for det er så super nemt at have med i bussen. 

Det første par blev en størrelse 24/25 og det andet par som jeg kan få ud af et nøgle garn ( hvis det passer med vægten) bliver en størrelse 19/20, når jeg engang bliver færdig med det. Selv om jeg kun har et nøgle garn, strikker jeg stadig begge strømper på en gang, så derfor tager jeg garnet både fra ydersiden og fra midten af nøglen. Det kan godt give lidt problemer engang imellem, men så må jeg jo bare filtre garnet ud igen. 

Jeg har strikket dem på pind 2½ Til str. 24/25 har jeg slået 46 masker op og til str. 19/20 har jeg slået 42 masker op.

Skal til   at strikke en dåbskjole, så ikke sikkert at jeg kommer til at strikke så meget på det sidste par strømper, sådan lige med det samme. 








 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar