søndag den 27. september 2020

Dåbskjole

 Nu hvor mit hjertesvøb/babytæppe skulle en tur i skammekrogen, kunne jeg lige så godt starte op på den dåbskjole jeg skal have færdigt til den 31. oktober. 

Opskriften er Tiny Tulips fra Knitting for Olive og du kan finde den lige HER Jeg strikker den i Infinity Hearts Baby Merino farve 06 natur, som du kan købe hos RITO på pind 3 og 2½. 

Det er godt med en bustur på en time morgen og eftermiddag, så kan man nå at strikke rigtigt meget, så jeg er allerede færdig med selve dragten og er her til morgen startet på skørtet.

Bagstykket af dragten er lavet med vendepinde, jeg har brugt German Short Row vendeteknink, som der er anbefalet i opskriften, jeg har brugt teknikken i andre opskrifter også. Jeg synes den er rigtig god og vendepindene bliver ikke meget synlige, man vil aldrig kunne undgås at det ses. Du kan finde teknikken lige HER








Ingen kommentarer:

Send en kommentar