lørdag den 25. juli 2020

Endnu engang er jeg glad for at jeg tog mig tid til strikkeprøven.

Jeg har købt garn til Maude Tee fra Petiteknit og jeg tog mig heldigvis tid til at lave en strikkeprøve inden jeg gik igang med trøjen. 

Jeg strikkede den første prøve på pind 4 som der står i opskriften, men fik 19 masker på 10 cm i stedet for de 21 masker som står i opskriften, så jeg strikker åbenbart noget mere løst en Mette fra Petiteknit gør. Jeg lavede nr. 2 strikkeprøve på pind 3 og så kom det til at passe med 21 masker og 28 pinde på 10 x 10 cm. 
Godt jeg lavede den strikkeprøve, tror faktisk aldrig jeg kommet til at springe over den, for jeg bliver så sur på mig selv når det stykke tøj jeg har strikket ikke passer overhovedet, spild af arbejde. 

Jeg har strikket i en tråd Reloved merino og en tråd Lana Gatto Silk Mohair, begge købt hos Smuksak

Frynserne i hver side af prøverne er de tråde som blev dannet bag på, jeg har lavet strikkeprøven som om jeg strikkede rundt. altså har jeg strikket på ret pinden hver gang og for at spare lidt garn, har jeg ikke stukket prøven helt ud hver gang, derfor blev de bagved liggende tråde klippet over efter vask, så strikkeprøven lå helt glat da jeg målte på den. Jeg har brugt Denne her video af Kimmie Munkholm. 

På billederne kan man sagtens se den stor forskel der er på strikkeprøverne. Den nederste er strikket på pind 4 og den øverste på pind 3, man kan godt regne ud at mit arbejde bliver alt alt for stort hvis jeg strikker med pind 4 som anbefalet i opskriften.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar