mandag den 13. juli 2020

Evening Promenade færdig og klar til brug

Så har jeg syet den sidste knap i min skønne lange cardigan. Jeg er i det store hele godt tilfreds med resultatet, ved bare ikke helt om jeg synes at ærmerne skulle havde været lidt længere, nu bruger jeg den lige i nogle dage og så finder jeg ud af om jeg laver ribkanten lidt længere og dermed får lidt mere længde på ærmerne. Jeg kender ikke garnet så måske de strækker sig i brug og så kommer ærmerne jo til at passe. 

Min cardigan er strikket efter en opskrift fra Drops, den hedder Evening Promenade og du kan finde opskriften lige HER. Den er strikket af et garn som hedder Summer Falme, jeg mener at det er fra Gepard, men er ikke helt sikker, da der ikke er banderole på garnet. Jeg har forsøgt at google navnet Summer Flame og kom frem til at det sagtens kunne være fra Gepard garn. Jeg har købt garnet i butikken Uldstedet
som ligger tæt på Nørreport station, en lille hyggelig butik, med super god service. 

I opskriften strikkes alle stykkerne hver for sig og syes sammen til sidst, jeg har strikket forstykkerne og ryggen ud i et stykke efter slidsen for neden, så jeg slap for at sy sidesømmene sammen, Jeg gør hvad jeg kan for at slippe for at sy sammen. Kanten på forstykke er også strikket samtidig med forstykkerne, den er strikket i retstrik, så jeg slap også for at samle masker op langs kanten. Så minimal montering. 

Jeg har strikket på pind 5, ribkanter for neden og på ærmerne er strikket på pind 4,5. Strikkefastheden  i glat strik er 17 m og 22 p = 10 x 10 cm. Garnet har en løbelængde som siger 50 g = 100 m det består af 70 % bomuld og 30 % Alpakka. Jeg har brugt 800 g, knapperne er metal knapper jeg havde i gemmerne. 

Jeg har ikke vasket min cardigan endnu og det bliver den heller ikke lige med det samme, for jeg bliver bare nødt til at tage den i brug med det samme. 

Jeg har ca, 5 nøgler til overs, som jeg har en lidt vild ide med, det skal bruges til en noget anderledes hue, en ide jeg har tyv stjålet fra en i Grønland. 














Ingen kommentarer:

Send en kommentar