torsdag den 4. juni 2020

Ribkanter på Stockholm slipover v-neck

Jeg er ved at strikke Stockholm Slipover v-neck fra Petiteknit, den blive strikket på pind 3 i en tråd Reloved Merino fra Smuksak og en tråd Brusched Alpaca Silk fra Drops. Den er tæt strikket, hvilket jeg er ganske tilfreds med, men hvis jeg skal gøre som der står i opskriften, så skal jeg strikke ribkanterne på en pind et nummer mindre end den jeg strikker vesten på, det vil så sige pind 2 og det tror jeg faktisk bliver alt alt for tæt. 

Jeg overvejer i stedet at strikke ribkanteren på pind 3 som jeg strikker vesten med nu, men kun med en tråd reloved merino, altså at undlade brushed alpaca silk, måske skal jeg ned på pind 2½ eller tage nogle masker ind for at ribben ligger sig pænt ind til kroppen og ikke flaner. Det må jeg prøve mig frem til. 

Jeg ved godt at ribben så ikke får det uldne udtryk som resten af vesten har, men det er jo også et udtryk. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar