lørdag den 13. juni 2020

Så langt så godt, håber jeg.

Man har et standpunkt til man tager et nyt. Jeg forsvor at jeg IKKE ville pille højre ærmeribkant op en gang mere og strikke et nyt, men da jeg skulle strikke venstre ærmeribkant, ville jeg lige prøve noget andet. Jeg valgte stadig at strikke på pind 2 og med begge tråde, men at samle det antal masker om som anbefalet i opskriften. 
Da jeg havde strikket venstre side, satte jeg det over på en lang wire så jeg kunne prøve hvordan den sad INDEN jeg lukkede af med Italiensk lukning, det blev faktisk meget bedre synes jeg. Så jeg pillede højre side op igen, samlede flere masker op og strikkede ribkanten på pind 2 med begge tråde. 

Nu har jeg lukket højre siden af med Italiensk lukning og skal igang med vestre side, når det er gjort, samler jeg masker op i hals åbningen , derefter skal den prøves, håber den er blevet bedre, for jeg piller IKKE ribkanterne op igen og denne gang mener jeg det. 

Arbejdsgangen med højre ærmekant har været sådan her: 

1. gang strikkede på pind 3 (som resten af vesten er strikket med), men uden følgetråden. Jeg samlede det anbefalede antal masker op
2. gang strikkede jeg på pind 2 med begge tråde, samlede en del mindre masker op end anbefalet.
3. gang (og sidste) strikkede jeg på pind 2, med begge nåle og samlede det anbefalede antal masker op, samt strammede min Italienske lukning rigtigt meget.

Du kan se de første to forsøg i mine tidligere indlæg, den kan du finde  HER og HER 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar