lørdag den 14. december 2019

Song of the sea cardigan er nu færdig

Den mest florlette cardigan på kun 140 g, er nu endelig færdig og snart på vej til min veninde. Kryds fingre for at den når frem inden hun tager på juleferie til Finland, for jeg vil så gerne at hun kan pakke den op juleaften. Der er flere grunde til det ønske, en af de grunde er, at hun de sidste MANGE år først har fået sin kombinerede fødselsdags- og julegave midt i januar, så nu hvor jeg er færdig med hendes gave inden jul, skulle hun da også gerne kunne pakke den op jule aften.

Jeg havde mange kvaler med at vælge knapper, jeg havde først fundet tre forsekellige slag frem, en bling knap, en mørk perlemor og en lys perlemor, men jeg var altså ikke helt tilfreds, så jeg gennemgik mit lager igen og fandt nogle der passede perfekt i farven til trøjen, knapperne er i det pureste plastik, men de er finde, så det blev dem jeg valgte. På de sidste tre billeder kan i se de knapper som blev fravalgt.

Trøjen er strikket i Blackhill Top Fancy Once, 68 % Cashmere og 32 % Silke, et meget tyndt og blødt garn, jeg har købt det hos Garnudsalget men jeg tror desværre ikke at de har det lige for tiden, om de får det hjem igen, ved jeg ikke. Heldigt at jeg har købt noget i andre farver også, som så er kommet på mit lager.

Opskriften jeg har brugt hedder Song of the sea og er fra Drops, den er strikket på pind 3,5.

Og NU skal der slås masker op til en September Jakke til mig selv.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar