mandag den 2. december 2019

Baby- bamsedragt

Min studiekammerat Maggi, er en af de to fra mit studie som venter sig og skal have en lille dreng til januar. Maggi ville så gerne at jeg strikkede en bamsedragt til hendes kommende baby og selvfølgeligt ville jeg da gerne det.  Maggi har valgt at den skulle strikkes i Drops Big Merino farve 06 forglemmigej, en super sød lyseblå.

Dragten er nu næsten færdig, Maggi mangler bare lige at bestemme hvilke knapper der skal i. Jeg har taget billeder med 4 forskellige knapper og sendt til hende, hvis hun ikke kan bestemme sig ud fra billederne ( det kan jo være svært at fange farverne helt korrekt) tager jeg dragt og knapper med i skole i morgen, så kan hun vælge og jeg kan sy knapperne i, så hun kan få den med hjem.

Jeg elsker at strikke og hækle ting til baby og da der ikke er babyer i min familie, er det dejligt at kunne lave noget baby halløj til andre.

Opskriften til bamsedragten er fra ByAmstrup. Jeg har købt opskriften på Ravelry hvor  det første linket er til, men den kan også købes igennem Garnhimlen

Jeg kommer ofte i tvivl hvordan det nu er jeg skal sy mit arbejde sammen for at det bliver rigtigt pænt, derfor finder jeg altid min strikke bibel frem, når jeg skal til at montere, fordi jeg synes det er beskrevet super godt i den, hvor jeg skal bruge hvilke sammensynings teknikker. Min strikke bibel er Strikkernes mønster bog

Der er et helt nøgle tilbage fra dragten, så derfor vil jeg strikket et par tubesokker, som kan bruges sammen med dragten eller bare som barnevognssokker.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar