søndag den 15. december 2019

Jeg er startet op på september jakken

Det er bare så ubeskrivelig en dejlig fornemmelse at have afsluttet et projekt og straks starte op på et nyt projekt, som man har haft garnet liggende til i et stykke tid, man har glædet sig til at komme igang med, DET var lige netop hvad der skete i går, jeg blev færdig med en cardigan til min veninde og startede op på en september jakke til mig selv.

Jeg strikker den i dobbelt Reloved merino fra Smuksakyarn et lækkert genanvendt, miljøvenligt garn. Opskriften jeg bruger er September jakke fra Petiteknit, en opskrift jeg købte samme dag den blev udgivet og som jeg har glædet mig til at komme igang med.

Jeg startede selvfølgeligt med at lave en strikkeprøve, samt vaske og blokke den. Det anbefales altid, men især ved patentstrik, da patent åbner sig efter vask. Jeg har lagt den vaskede strikkeprøve ved siden af det jeg har strikket ind til nu og der kan i se forskellen på patentstrik før og efter vask.

Nu vil jeg bruge resten af søndag  morgen på at drikke kaffe og strikke, inden jeg senere på dagen skal til at se lidt på min eksamensopgave, som bliver skudt igang for alvor i morgen.



Her kan du se hvordan patent åbner sig efter vask.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar