torsdag den 12. december 2019

September-jakke - strikkepøve

Jeg kunne ikke lade være med lige at starte op på strikkeprøven til SEPTEMBER-JAKKE fra Petiteknit. Jeg burde egentligt hæfte ender, sy ærmerne sammen og sy knapper i song of the sea cardigan til min veninde, men det må altså lige vente lidt, jeg skal lige strikke lidt mere på strikkeprøven.

Strikkeprøven bliver lavet i RELOVED MERINO fra butik Smuksak i farven D024 Coffe latte, dobbelt garn. Det er et utroligt blødt garn at sidde med, garnet er lavet af 75% genanvendt merino uld, 20% genanvendt Polyamide og 5% genanvendt viscose. Garnet er fremstillet med stor tanke på miljøet og er 100% bæredygtigt, det er noget jeg synes er fantastisk.
Så kunne man godt tænke, ja ja så er det nok også meget dyrt, sådan noget garn, MEN det er det faktisk ikke 18 kr pr nøgle, hvor løbelængden er ca. 230 meter på 50 g.

Jeg er meget spændt på om strikkefastheden kommer til at passe, men det ved jeg først når prøven er blevet vasket, blokket og tørret, så jeg må væbne mig med tålmodighed, i mellemtiden laver jeg så trøjen til min veninde færdig.

Jeg har rigtig mange projekter i støbeskeen og alt for lidt tid til at strikke og hækle i, men jeg griber hvert minut jeg kan finde til at lave noget på pindene eller nålen, så  stille og roligt får jeg lavet de projekter som jeg har garn liggende til, jeg skal bare bliver bedre til ikke at købe mere garn hjem, men det er svært når nu der er så meget lækker garn derude som råber på mig og så gerne vil hjem til mig og bo.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar